Jawatan Kosong Jabatan Imigresen Malaysia (1,646 Kekosongan) – Terbuka 2016

by admin on December 27, 2015

Jabatan Imigresen Malaysia mempelawa pemohon daripada warganegara Malaysia yang berminat dan berkelayakan untuk mengisi 1,646 jawatan kosong terkini sebagai :

1. Pegawai Imigresen Malaysia KP17
2. Penolong Penguasa Imigresen / Penguasa Imigresen KP27-KP54

Pada awal sebelum Perang Dunia Kedua, Jabatan Imigresen melaksanakan tugas-tugas kawalan dan pemeriksaan imigresen. Tugas ini melibatkan pemeriksaan fizikal dan dokumen perjalanan di pintu-pintu masuk.

Pengurusan Imigresen ditadbir oleh seorang pegawai kanan Malaysian Civil Service dengan gelaran jawatan ‘Immigration Officer, Stearits Settlement and Federated Malay States’. Seorang Timbalan Pegawai Imigresen iaitu seorang pegawai polis secara pinjaman ditempatkan di Pulau Pinang, yang merupakan pintu masuk ke Malaya. Pintu-pintu masuk lain ialah Changloon, Padang Besar, Kroh dan Port Swettenham. Pusat Pentadbirannya terletak di Singapura.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai jawatan kosong di Jabatan Imigresen Malaysia ini, sila klik di sini dan di sini. Untuk membuat permohonan jawatan kosong ini secara online, sila klik di sini.
Tarikh tutup permohonan : Terbuka 2016
Penempatan : Seluruh Malaysia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Carian Anda :

  • temuduga imigresen 2016
  • permohonan imigresen lepasan spm
  • tempat temuduga kastam 2017 disarawak
  • jawatan kosong imigresen 2016
  • kekosongan unit beruniform
  • jawatan kosong pmr imigresen 2017
  • kerja kosong imigresen
  • temuduga terbuka imegresen 2017
  • jawatan kosong kastam dan imigresen 2017
  • jawatan kosong imigeresen

{ 84 comments… read them below or add one }

khai December 28, 2015 at 2:29 pm

ingin mencari kekosongan jawatan..kelayakan spm jerr

Reply

natrah binti zainol alam December 30, 2015 at 2:04 am

Job vacancy for fresh graduate.

Reply

natrah binti zainol alam December 30, 2015 at 2:04 am

Job vacancy for fresh graduate.(diploma)

Reply

chong foh wah January 1, 2016 at 5:36 pm

saya brminat dengn kekosong Imigersen..saya brkelulusan spm..boleh hubungngi saya d talian:017-6768350..saya sedia brbakti utuk negara..saya harap di beri peluang..

Reply

hamdan January 2, 2016 at 8:32 pm

saya bersedia untuk berkhidmat dalam apa jua jawatan dlm unit beruniform

Reply

Asyikin January 3, 2016 at 10:11 am

Saya berminat dalam pekerjaan “imigresen” kelayakan saya STPM. Minat kerja ni.

Reply

mohamad uzair husaini bin razalli January 6, 2016 at 8:37 am

saya amat berminat menjadi anggota imigresen sejak kecil lagi. dan teringin memegang jawatan seorang anggota.Saya sedia berkhidmat dan sedia memikul tanggunjawab dengan jujur dan ikhlas.saya harap dapat terima permohonan saya..kelayakan saya spm.minat kerja ini.boleh hubungi saya di talian 012-4737891.sekian terima kasih..

Reply

Mohamad Nabil b Abdullah January 9, 2016 at 3:15 am

asalamualaikum…jpj idola ku…sya mmg bermint jpj…izinkan sya mncuba 0135248494…www.mohdnabil4@gmail.com..
pm me ok

Reply

Eta anak usin January 12, 2016 at 5:34 pm

Saya berminat dengan pekerjaan imigresen.kelayakan spm.sila hubungi saya 0198880949.semoga diterima

Reply

Siti noorsoleah binti latif January 17, 2016 at 9:00 pm

Assalamualaikum,saya siti noorsoleah binti latif,berumur 20 tahun,kelulusan spm,,saya amat berminat dalam anggota imigresen.saya sedia berkidmat dan bersedia memikul tanggungjawab dan amanah untuk berbakti demi negara.sekiranya ada kekosongan atau temuduga boleh hubungi no.0108842395, terima kasih

Reply

Zabir zahari January 22, 2016 at 12:21 am

Ada jawatn kosong imigresen x..kalu ada cll sy..019 6711493

Reply

Othnizahril January 24, 2016 at 3:44 pm

Mcm mna bekas tentera nk mohon…no 0195572103

Reply

mohd khairul Al-hafiz January 27, 2016 at 11:26 pm

Sy berminat untuk berkhidmat dlm imigresen , Berkelulusan spm . Boleh hubungi sy 01125419462 .

Reply

siti zubaida bt adam February 1, 2016 at 3:03 pm

Ingin mencari kerja..kerajaan

Reply

LEEANDO BAIRON February 20, 2016 at 2:09 am

saya berminat dengan pekerjaan bidang imigresen,, nak cari kerja ni,, boleh hubungi saya, berkelulsan spm 0145514612

Reply

nora adha February 21, 2016 at 2:36 pm

saya berminat untuk berkhidmat dalam imigresen,berkelulusan STPM .Boleh hubungi saya.01125035217.mohon diterima.tq

Reply

Arif fikri February 24, 2016 at 6:59 am

Assalamualaikum.sy berminat utk menyertai imigresen.sy dah buat permohonan di spa.harap saya dipanggil utk ditemuduga.
Arif(016-2560873) tq

Reply

Winnie February 29, 2016 at 8:11 am

saya berminat untuk berkhidmat bersama imigresen.Di harapkan permohonan saya di luluskan..Thanks..0148835709 @ 01112009597 – Winnie

Reply

Nurazizah aliah jamil March 1, 2016 at 9:52 am

Assalam..saya berminat untuk berkhimat bersama imigresen.di harapkan permohonan saya akan diterima.. Wasalam
0143971708

Reply

malek March 3, 2016 at 4:49 am

Saya berminat 01131438677
Kelulusan spm untuk kp 17
Harap di pertimbangkan permohonan saya..

Reply

siti rahimah binti a.azman March 3, 2016 at 7:33 pm

Assalamualaikum..sye mempunyai kelayakan spm dan akan graduasi pada tahun hadapan..sye berminat dengan jawatan yang ditawarkan sbgai pegawal imegresin.no phone 0172909709

Reply

geetha March 5, 2016 at 3:42 am

salam 1 malaysia…
saya mempunyai kelayaan SPM pada tahun 2010.
saya berminat jawatan yang ditawarkan sebagai pegawai imegresin.
No Tel: 016-541 3840

Reply

erina alicia anak harold ryan March 5, 2016 at 10:13 pm

Saya berminat dengan jawatan peg imigresen. Saya lulusan spm. Saya harap dapat d beri peluang kepada saya tn/pn..sila hubungi saya 0135779822..

Reply

felix March 7, 2016 at 12:42 pm

Saya bersedia berkhidmat untuk negara.. 0148804630.

Reply

JULIE March 7, 2016 at 9:02 pm

Sedia berkhidmat untuk negara kita..harap dipanggil..01136626503

Reply

HAVINAH ADEK March 8, 2016 at 2:04 am

Saya berminat dalam pekerjaan imigresen, lulusan spm.. Hubungi saya 01125729228

Reply

IRFAN March 8, 2016 at 2:57 pm

Sedia berkhidmat untuk Negara .. 012-3651014

Reply

anuar March 9, 2016 at 7:35 am

Sya klulusan STPM……sya berminat skali mnjadi salah satu anggota dri imigresen….harap tuan tunaikan cita2 sya…01125275969 (Anuar)

Reply

A.sheely flourance March 10, 2016 at 2:52 pm

Saya. berumur 33 ingin berkerja dalan sektor NI.harap permohonan no berjaya

Reply

muhammad Zulfikar bin rosmali March 10, 2016 at 10:59 pm

Saya ingin kerja,sy seorang nelayan,kerja yang tak menentu,kalau di beri peluang untuk saya,saya akan buat yang terbaik demi,mak ayah saya yg susah,0164244240,Zulfikar Rosmali

Reply

NUR AZLINA BT RIDZWAN March 11, 2016 at 7:50 pm

Saya Nur Azlina Binti Ridzwan . Saya lepasan SPM . Saya tolong mak abah saya berniaga . Kalau diberi peluang , saya berminat untuk menjadi salah satu anggota imigresen . 0175641838 . Jika diberi peluang , saya akan buat yang terbaik .

Reply

zaza March 10, 2016 at 11:52 pm

email me..nak jadi pegawai imigresen

Reply

Elsie prisca anak Luat March 11, 2016 at 9:13 am

Fresh graduate (Diploma). No tel 0105957519

Reply

Elsie prisca anak Luat March 11, 2016 at 9:17 am

Fresh graduate diploma. No tel 0105957519

Reply

NUR AMIRA BINTI MUNAF March 13, 2016 at 8:07 pm

Saya amat berminat dengan kerja ini. Tapi saya tak pandai nak mohon kerja ini. Tolong whatsapp atau coll saya di 01114999513

Reply

MASSATIRA BINTI SIAH PUDIN March 15, 2016 at 1:33 pm

SAYA,MASSATIRA AMAT MEMINATI JABATAN IMIGRESEN INI.tetapi saya tidak tahu cara nya.Jika saya terpilih,saya akan berkhidmat sebaik mungkin.Saya berharap tuan dapat menerima resume yang saya telah berikan. no tel: 0149079306..terima kasih.

Reply

zunaidy bin madhairi March 22, 2016 at 2:55 pm

Sya berminat masuk imigeresen klu ada perluang ingin masuk…sila cll sya di no 0148713594

Reply

Nurul Amira Ismail March 22, 2016 at 9:30 pm

Saya berminat bekerja di Jabatan Imegresen ini.
Tapi saya tidak tahu cara untuk apply pekerjaan ini..
saya amat memerlukan pekerjaan ini.jika saya diberi peluang untuk bekerja di Jabatan Imegresen ini,saya akan berkhidmat untuk ini.sila hubungi saya atau whatsaap saya di talian ini 01127617642

Reply

Mohdmahyudin March 23, 2016 at 1:05 pm

Sye minat imegresen sya ada skm tahap 3
Call sye 01126297578

Reply

FATIN NUR FATIHAH bt MOHD FAIRUS March 25, 2016 at 9:56 am

Saya berminat dalam pekerjaan imigresen, lulusan spm.. 0176671153

Reply

Muhd Faisal March 27, 2016 at 9:18 pm

saya amat berminat dengan anggota imigresen 0145496039

Reply

Railey Bin James March 30, 2016 at 8:59 am

Sa berminat berkarja dengan jabatan Imigresen Malaysia. 01125207561

Reply

anise binti kichi April 3, 2016 at 12:24 am

saya berminat dengan jawatan imegresen.
Harap dapat dipertimbangkan kepada sya. LuLusan SPM saja.

Reply

Muhammad syafiq akmal bin mohd shukri April 3, 2016 at 8:37 am

Assalamualaikum,saya muhammad syafiq akmal bin mohd shukri , berumur 19 tahun,kelulusan spm,,saya amat berminat dalam anggota imigresen.saya sedia berkidmat dan bersedia memikul tanggungjawab dan amanah untuk berbakti demi negara.sekiranya ada kekosongan atau temuduga boleh hubungi no.01114462773, terima kasih

REPLY

Reply

MUHAMAD SAMAFIZA BIN SHAHARI April 5, 2016 at 10:51 am

asalamualaikum,nama sy muhamad saya betul2 berminat dengan jawatan anggota imigresen ni,sejak dari kecil lagi,tetapi saya sudah mengisi pemohonan online dlm spa,tetapi tak de rezeki lagi,sy harap kepada pihak jabatan imigresen tolong lah terima saya kalau ada kekosongan jawatan,insyallah sy akan bekerja dengan bersungguh-sungguh nanti apabila sudah ditawarkan kerja kepada sy nanti.kalau ada kekosongan tolong laah emel sy nanti,sy betul2 berminat dengan imigresen ni.

Reply

nur shira suhana binti muktar April 6, 2016 at 8:35 pm

Sya nur shira suhana sgt berminat utk bkerja imegresen nie.tpy xthu mcm ne nk mohon.hope sgt tuan buleh tlng.nie nom fon sye 0179321897

Reply

haslina binti saidin April 7, 2016 at 7:43 am

assalammualaikum
sy haslina berumur 33 tahun tinggal di Kulim bekerja sebagai kakitangan guaman, sangat berminat pekerjaan yang beruniform saya sangat teruja bahagian penguatkuasa jika perlukan khidmat sila hubungi saya bila bila sahaja. (0174747797) terima kasih.

Reply

Mohd Rosli bin ibrahim April 8, 2016 at 11:56 am

As Salam/ Selamat Pagi…Adik saya ada memohon jawatan didalam jabatan imigresen malaysia…Nama Adik saya Mohd Rostan b. Ibrahim, no k.p: 910202-11-5205,,,saya berharap permohonan nya dapat di pertimbangkan untuk berkhidmat dengan kerajaan.
Terima kasih

Reply

Annz April 13, 2016 at 11:29 am

assalam,sy nak tnya Napa sy check kat permohonn tuk imigresen kat SPA8 melepasi syarat tp xda pula call n e-mail tuk pemberitahuan temuduga ke apa2 ke? Surat pn xda…cam na tue?

Reply

Znitha a/p Perumal April 16, 2016 at 11:26 pm

Salam 1 malaysia,, Saya pemohom Jawatan didalam jabatan imgresen malaysia..
K.p.-960725016340…saya berharap Permohonan nya dapat di pertimbangkan
Untuk berkhidmat denqan kerajaan terima kasih…
0149851510…

Reply

micornette anak mamai April 19, 2016 at 9:07 pm

Salam sejahtera . Saya Micornette Anak Mamai ingin memohon pekerjaan di imigresen.
ic.no.980706135510
no.hp:01131788201

Reply

Rafz April 25, 2016 at 11:39 pm

Annz .. Aku pun macam kau jugak .. Mgkin tunggu tarikh yang ssuai untuk ditemuduga .. Sma2 la kita brdoa .
.

Reply

Mallini hosea binti robert May 9, 2016 at 10:11 pm

Ingin memohon kerja…plz email pada sy atau call 0196148368

Reply

Revathy May 16, 2016 at 1:23 am

Ingin memohan kerja di JPJ ?
Tolong email saya

Reply

shaarmini June 9, 2016 at 3:52 pm

I’m Shaarmini D/O Guruganathan.I’m 18years old after spm.Sir or Miss im interest to work in imigresion.pls kindly call or email me if there is any jod vacancy. My nmbr 0149303099 or 0143338910.

Reply

MOHAMAD SHYUKRI BIN MANGKU June 10, 2016 at 11:48 pm

Saya berminat bekerja sebagai JPJ, Imigresion, Kastam kalau ada panggilan temuduga tolong senaraikan nama saya/ sms no pon 01131666415

Reply

noorahidayah binti mohd abdullah sidi June 12, 2016 at 6:46 am

Sya berminat dengan kerja imigresen…sehingga sekaran sy masih tdk bekerja dah mcm2 tmpt sya g temuduga mudah2 sya mndapat kerja kelak..in shaa allah..hubungi saya jika ada 0174945414..diploma

Reply

Harizal bin Haluddin June 13, 2016 at 2:07 pm

mencari jawatan kosong. ? kelayakan PMR dan SPM je. ..mana tahu ada change

Reply

Harizal bin Haluddin June 13, 2016 at 2:08 pm

apa2 bleh whtsap 0147431711

Reply

NorShafikah Bt Mohamad Ramli June 14, 2016 at 5:59 pm

sir/madam saya amat berminat dengan imigresen dan kastam. Saya berkelulusan spm, apa-apa hubungi saya 01129349363 or email saya. saya sentiasa bersiap sedia untuk berkhidmat

Reply

Nor habsah June 27, 2016 at 8:58 pm

Sy brmint dgn jwtan pengangkutan jalan(JPJ) apa blh wssp sy 01119957421 sy kelulusan spm

Reply

Nor habsah June 27, 2016 at 9:00 pm

Sy brmnt dgn jwtan kosong pengangkutan jln(JPJ)sy kelulusan SPM blh wspp sy 01119957421

Reply

Loge Darshini July 15, 2016 at 7:53 pm

Salam sejahtera, saya berminat untuk kerja dalam bidang imigresen, saya kelulusan SPM saya memang inginkan perkerjaan ini, saya berharap agar saya dapat pekerjaan ini, saya pasti saya akan berusaha untuk menjayakan negara.kalau saya dipilih sila hubungi saya ke nombor telefon 0164788244,048267734, terima kasih atas kerjasama daripada pihak yang berkuasa

Reply

Mazlina Kamaruddin July 15, 2016 at 9:44 pm

Sy berminat utk kerja dengan jabatan imigresen. Sy amat memerlukan kerja yg ada masa dpn seperti jabatan imigresen. Tolong beri sy peluang. Sy mempunyai 10thn pengalaman dalam penkeranian (pentadbiran) hubungi sy 0197775842. Jasa baik tuan amat sy Hargai..

Reply

KHAIRULANUAR July 21, 2016 at 6:34 pm

Sy brmint dgn jwtan pengangkutan jalan(JPJ) apa blh wssp/call sy 0199335218 sy kelulusan spm/DIPLOMA

Reply

seelan July 24, 2016 at 1:10 pm

sy dh mohon bnyk kali….tp x penah dpt sekali pown dpt….mendiang ayah bekas penguatkuasa MPPJ…berkhidmat selama 36 tahun…..sy anak dia….sy pown x thu knpe permohonan sy ditolak….lepas habis spm skunk umo sy dh 35…..penah gak minx PDRM…pown x dpt walau ade cop dr ahli majlis dan bagai….masih berminat x kira ape2 jawatan dr kerajaan dlm pelbagai sektor….klu x dpt gak….sy anggap lhaa dri sy mmg x adee rezeki.klu ade mane2 pihak sudi bantu…bley lhaa hubungi sy melalui 016-9665525….sekian terima kasih.

Reply

Nur arina binti omar August 1, 2016 at 1:23 pm

Assalammualaikum saya nur arina binti omar saya sangat berminat jawatan tersebut saya harap saya dapat jawatan tersebut
Umor 21
Alamat kedai yusof batu 6 sawah sempadan 45500 tanjung karang selangor darul ehsan
No tel 01116901720

Reply

shahrul August 4, 2016 at 1:19 am

Sya ingin brkerja sebagai imigresen..tpi sya ada pmr je..klau ade rezeki..sya igin bertugas seperti yg lain..
No tel..0146325317..umur 22…jasa baik tuan/puan amat dihargai..sekian trime kasih

Reply

PUNITA August 9, 2016 at 9:58 am

salam sejahtera…
saya mempunyai kelayaan diploma dlm IT pada tahun 2015.
saya berminat dan ingin berkhidmat di jawatan yang ditawarkan sebagai pegawai imegresin.
No Tel: 012-3432215

Reply

NUTT August 29, 2016 at 5:21 pm

Salam sejahtera..
saya berminat dengan jawatan imegresen.
Saya berharap permohonan dapat dipertimbangkan untuk berkhidmat dengan kerajaan..

Reply

Eiykha September 11, 2016 at 11:47 am

Sy berminat untuk berkhidmat dlm imigresen , Berkelulusan spm . Boleh hubungi sy 01137442917 .

Reply

MATHEW JARAGAN September 21, 2016 at 6:30 pm

sya juga berminat dalam imigresen.sya baru bersara muda dalam tentera.sya ingin memohon utk pergi ke jawatan imigresen.sila hubungi sya di talian 0145856741

Reply

NUR ANIZAN HIDAYAH BINTI YUSOP September 22, 2016 at 10:24 am

Assalamualaikum,saya berminat menceburi bidang kerjaya imigresen.
Saya bersedia menerima arahan dari majikan sekirannya saya diberi peluang dalam
kerjaya ini…sekirannya ada peluang sila hubungi saya: 01136599220

Reply

LISMARYANI BINTI ABDULLAH September 23, 2016 at 12:36 am

assalamualaikum w.b.t.sy LISMARYANI BINTI ABDULLAH.Umur saya 18 tahun.Saya ingin bekerja di JABATAN IMIGRESEN MALAYSIA.Saya kelulusan spm..saya sanggup di hantar bertugas di sarawak ataupun semenanjung..Seandainya sy di bahagian penguatkuasaan sy sanggup bekerja malam..sekiranya ada peluang untuk sy hubungi sy:0109718351..terima kasih..

Reply

Siti shahirah binti mohamad September 26, 2016 at 1:51 pm

Sy beumur 24 thun,,klykan spm shja..berminat dgn pkrjaan nie,sy hrap sy dpt diberi pluang utk mncuburi bidang nie..sy mohon klau ad kkosongn blh hbungi sy 0166686588..sy hrp rzeki brpihk kpda sy..sy sllu brdoa..

Reply

salos October 12, 2016 at 1:29 pm

Saya adalah graduan yg sdh menamatkan pengajian tetapi masih mencari kerja..dalam masa yg sama saya sangat berminat bekerja dalam Jabatan Imrgresen ini. Sekiranya Tuan/Puan berkenaan untuk memilih sya, sila hubungi saya di talian 0108299539. Terima kasih.

Reply

Noorhisyam October 15, 2016 at 9:16 am

Saya berminat menceburi bidang kerjaya imigrensen sy sedia menerima arahan dari majikan sekirannya sy diberi peluang dlm kerjaya ini.sekiranya peluang ada sila hubungi saya 0179212243

Reply

amalina October 26, 2016 at 9:44 am

Saya bersedia untuk negara….0145744393

Reply

fathen atikah November 8, 2016 at 4:01 pm

tolong info tarikh temuduga terbuka dan tempat temuduga bagi jabatan imigresen.

Reply

atiq razak November 18, 2016 at 5:46 am

Nama sy abdul atiq bin abdul razak berasal darI terengganu,s sy nak mohon bomba tapi x tau macam mana cara nk pergi mohon or temuduga,sy harap pihak tuan dapat membantu untuk pertimbangkan permohonan sy ini,sebab sudah lama sy berkeinganan untuk menyertai angota bomba.

Biodata ringkas
Nama:ABDUL ATIQ BIN ABDUL RAZAK
Bangsa:MELAYU
Negeri:TERENGGANU
Kelayakan :SPM
Hpno:0145221536
Email :MATTIQ.LA@YAHOO.COM

Reply

madam binti situn November 26, 2016 at 4:54 pm

Saya berkelulusan spm dan ingin menceburi bidang kerjaya emegresen malaysia..jika
saya di beri peluang untuk menceburi bidang ini tolong hubungi saya di nombor
0138616463

Reply

Kabin Raj a/l Niteanandam January 22, 2017 at 9:20 pm

saya minat krja dalam immigresen. Kelulusan saya adalah diploma. tolong hubungi sya hp. 0173447783

Reply

mutahkir March 26, 2017 at 7:57 am

saya berminat falam immigresen ni
0142550410 tolong hubugi saya

Reply

1Home tuisyen November 28, 2017 at 12:18 pm

Jawatan Kosong (RM3200) Cikgu Tuisyen Sambilan (SPM,UPSR,PT3,STPM) diperlukan – http://www.1hometuisyen.blogspot.com/p/kadar-bayaran-tuisyen-di-rumah.html

Reply

Leave a Comment

Previous post:

Next post:




...