Jawatan Kosong Polis Diraja Malaysia (PDRM) – Terbuka 2016

by admin on January 1, 2016

Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengajak individu berasal daripada warganegara Malaysia lelaki dan wanita yang berusia tidak kurang 18 tahun dan tidak lebih daripada 28 tahun untuk bersama-sama menyertai PDRM bagi mengisi kekosongan jawatan seperti berikut :

1. Inspektor (Lelaki/Wanita)
2. Sarjan (Lelaki/Wanita)
3. Konstabel (Lelaki/Wanita)
4. Konstabel sokongan (Lelaki/Wanita)

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai iklan jawatan kosong PDRM dan memohon secara online, sila klik di sini.
Tarikh tutup permohonan : Terbuka 2016
Penempatan : Seluruh Malaysia

Syarat permohonan PDRM :

Permohonan bagi jawatan di dalam Polis DiRaja Malaysia (PDRM) kini boleh dibuat secaraonline melalui Portal Rasmi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA), www.spa.gov.my mulai 20 Mac 2012.

Calon-calon hendaklah berumur tidak kurang 18 tahun dan tidak lebih daripada 28 tahun bagi permohonan menggunakan kelulusan PMR/SPM/STPM/Diploma/Ijazah Sarjana Muda/Sarjana dan tidak melebihi daripada 35 tahun bagi permohonan menggunakan kelulusan PHD pada tarikh pendaftaran. Sila rujuk pautan : Skim Perkhidmatan PDRM.

Permohonan adalah menggunakan Borang Pendaftaran Pekerjaan di Sektor Awam (SPA8i) yang boleh diperolehi melalui pautan ini : http://www.spa.gov.my/

*Maklumat lanjut, hubungi talian : 03-2266 8350 / 8344 / 8347. (Unit Pengambilan PDRM)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Carian Anda :

  • cara nak mohon jadi polis
  • spa8i pdrm 2016
  • kelayakan masuk polis
  • jadual temuduga konstebel sokongan 2016
  • pengambilan konstabel polis bantuan julai/ogos 2017
  • polis diraja malaysia
  • daftar pdrm
  • mohon polis
  • Suhailah info@ info@ info@ info@ info@ info@ info@ mail
  • jawatan kosong pdrm bukit aman

{ 181 comments… read them below or add one }

siti nur hidayah January 2, 2016 at 11:28 am

berminat masuk pdrm,as a regular but not a spdrm

Reply

Katherien March 16, 2016 at 11:49 pm

Macam mana nak masuk pdrm…

Reply

WAN ASMIDAR BINTI WAN ABAS January 4, 2016 at 9:02 pm

SAYA MEMOHON JAWATAN INI

Reply

Asok kumar January 5, 2016 at 12:11 am

Saya memohon jawatan ini .

Reply

mohd.shawal rabaeel has January 5, 2016 at 8:49 am

SAYA MEMOHON JAWATAN INI..

Reply

mohd.shawal rabaeel has January 5, 2016 at 8:50 am

SAYA MEMOHON JAWATAN PDRM

Reply

nurul aini January 5, 2016 at 9:50 am

saya berminat..harap dapat..

Reply

mohd shahrol nizam January 5, 2016 at 9:59 am

Saya nak masuk sijil pun tiada balajar pun tak berapa pandai kemahiran je banyak nama je duduk kuartes polis dapat keje pun driver ambulans

Reply

mohammad fariz January 5, 2016 at 4:53 pm

Cita2 sy ingin mnjdi seorg polis..p rzki lom ade..bm sy cuma lulus sy hrp d bri pluang mnjdi anggota polis..untuk mnjmin msa dpn sy n fmly sy..

Reply

Muhammad Farhan Chong June 23, 2016 at 5:46 pm

saya bomba

Reply

MUHAMMAD FARID IKMAL BIN ISMAIL January 5, 2016 at 9:09 pm

cita2 dari kecil memang hendak jadi seorang anggota polis…mudah mudahan dipermudahkan

Reply

SHARANRAJ January 5, 2016 at 10:00 pm

I LOVE POLICE VERY MUCH AND MY AMBITION IS TO A POLICEMAN

Reply

nirmala sri a/p sasiwaran January 5, 2016 at 10:11 pm

Saya memohon jawatan ini ….harap2 dapat…

Reply

sangeetha January 6, 2016 at 12:31 am

Saya amat meminati jawatan pdrm.Dah lama apply spa..tp masih tak terima email utk temuduga..mmg rasa sedih kerana saya mencintai jawatan pdrm..boleh dikatakan gila.Harap sangat dapat menjawat jawatan ini..kalau tak boleh polis bantuan pun jadilah..

Reply

Mohd nazuan January 6, 2016 at 8:23 am

Saya ingin sangat memasuki anggota pdrm ..untuk membenteras jenayah yang ada di malaysia ..serta dapat menjamin masa depan sya n family ..semoga borang spa yg sy isi diterima …aminn ..

Reply

Ibrahim January 6, 2016 at 8:55 am

saya baru apply mlalui SPA..berharap sgt untuk di panggil temuduga dan berjaya..

Reply

Devanai a/p s periamalay January 6, 2016 at 6:36 pm

saya amat meminati jawatan pdrm. dah 3thn i dah apply sampai sekarang x pernah dapat…plzzzz la…

Reply

Leong ka chun January 6, 2016 at 11:52 pm

Saya memohon jawatan ni…

Reply

Nor Amirah Binti Rahim January 8, 2016 at 7:38 am

Saya suka PDRM….

Reply

Mohd Hazdmeer Razzi January 7, 2016 at 10:08 pm

Sy ada memohon jawatan ni melalui SPA

Reply

Nuraziana Binti Mat Din January 8, 2016 at 9:41 pm

Saya memohon jawatan ini..saya minat dalam bidang PDRM

Reply

MOHAMAD RAFSANJANI BIN MOHD NASIR January 8, 2016 at 10:43 am

saya ingin memohon jawatan PDRM dengan kelulusan diploma yang saya miliki.

Reply

Mohd Fakhrul Bazlie Bin Mohamed Apandi January 9, 2016 at 12:53 pm

SAYA AMAT BERMINAT PASUKAN PDRM..SAYA SUKA DGN CABARAN

Reply

Tonybalang January 9, 2016 at 2:42 pm

Saya sdh lepas ujian fizikal thun lalu,smpai skrg blm dpt respon dripda pdrm..

Reply

Lukman February 13, 2016 at 7:24 am

Ak pon dh lepas ujian fizikal thun lpas..tp xde respon lg…ko dh buat MIT test’?

Reply

Lukman February 13, 2016 at 7:27 am

Tlg whatsapp ak 0139079300….nk tye bende skit…

Reply

mohd Amirulazahar Bin Busman January 9, 2016 at 9:54 pm

Saya sangat2 berminat memohan jawatan pdrm.dan inilah peluang ke 2 .

Sekian terima kasih pdrm.

Reply

NORCAHYA FARIDA BINTI SAPRI January 16, 2016 at 10:55 am

Saya memohon jawatan ini..

Reply

FIRDAUS BIN APIN January 28, 2016 at 3:52 pm

Sya Mempunyai minat yang besar menjadi ahli PDRM tapi sy cuma ada PMR

Reply

Rolles Didan Julius January 28, 2016 at 9:46 pm

tahun ini akan saya usahakan untuk memasuki polis . Bulan 3 ini saya akan mengambil keputusan SPM .

Reply

enthiran kumar February 2, 2016 at 1:03 pm

Saya memohon jawatan Polis ini….

Reply

Izwan Sofia February 5, 2016 at 5:13 pm

Saya Izwan lepasan diploma, 24 tahun melaka. Ingin apply polis. Saya ingin memohon di harap bole membantu saya. Bole lah email saya secara terus sekiranya ada yang ingin membantu d izwan92z1@gmail.com

Reply

Izwan Sofian February 5, 2016 at 5:15 pm

saya izwan 24. ingin memohon. harap sudi hubungi saya d emel izwan92z1@gmail.com saya asal n stay d melaka. lepasan diploma

Reply

Premadarsini a/p sivakumar February 12, 2016 at 6:57 pm

PLKN sejili

Reply

LYDIA ANAK ILLIS February 16, 2016 at 12:07 am

saya berminat sangat nak jadi polis..harap dapat nanti

Reply

Raihan February 17, 2016 at 5:04 am

Saya cuma lulusan spm sahaja nak mohon polis tapi bmi tak berapa padan

Reply

Mohammad Khasmazi Bin Laili February 23, 2016 at 8:20 pm

kalau tak ada isi SPA dapat pegi temuduga tak

Reply

Velmurugan February 23, 2016 at 8:40 pm

Police job is super. It’s was my ambitious since I’m small..Hopefully I get this job in soon.I will keep trying.

Reply

mohamad asrol mohd din February 27, 2016 at 10:00 pm

Saya memohon jawatan ini

Reply

Jakim Gunsalam March 1, 2016 at 8:40 pm

Hi,Saya Jakim Gunsalam berasal dari dari Kota Marudu Sabah.Saya berumur 21 Tahun sekarang,saya baru sahaja menamatkan Diploma in Technology and Design.Saya sangat berminat untuk menjadi seorang anggota Polis sejak kecil lagi,saya telah menjadi anggota kadet polis dan aktif kawad kaki pada zaman sekolah menengah.sila hubungi saya 0192912743..

Reply

NORAMIRA BINTI ABDULLAH March 3, 2016 at 8:25 pm

masih ada lagi kosong tak?

Reply

syaziah nordin March 4, 2016 at 3:51 am

sama ingin memohon jawatan ini kerana saya sangat memerlukannya dan dan saya dapat mencegah perkara2 yang tidak baik berlaku

Reply

nurman March 4, 2016 at 2:48 pm

saya seorang ahli sukan Tinju pulau pinang . . nk memohon jawatan polis yg di tawarkan . . 01136368114

Reply

Ngo wooi sheong March 6, 2016 at 6:09 am

Saya berminat menyertai pasukan polis yg berdisplin blh menolong sama org

Reply

nurul iezadiyana March 6, 2016 at 5:09 pm

saya inigin memohon jawatan PDRM ini kerana saya brpnglman

Reply

Tanaletchumi March 7, 2016 at 3:54 pm

i like to b a police so i try my best 2 get tis job….im also keep tryng tis job

Reply

idham syameer March 7, 2016 at 8:06 pm

sya bru mndapat result spm.Sya amat meminati PDRM ini.Sya hrap dpt mnyertainya.Sya ingin memohon jwatan ini.

Reply

ALIEF AKMAL March 8, 2016 at 11:29 pm

Saya memohon jawatan ini kerana saya minat , dah menjadi cita2 sya
love PDRM

Reply

Yuliana Duwi March 10, 2016 at 11:37 pm

Assalamulaikum, saya Yuliana. Saya berpelepasan SPM, saya berminat dan ingin menjadi PDRM, saya harap saya diberi peluang dgn kerjaya ini. 0123298216 terima kasih 🙂

Reply

choi fat March 12, 2016 at 11:01 pm

Saya nak sangat jadi pgawai polis..tolong beri saya peluang untuk menjadi seorang pegawai polis

Reply

MANJU A/P SUBRAMANIAM March 15, 2016 at 1:24 pm

Saya amateur minat pdrm..saya baru pelajar lepasan spm.01136309918

Reply

shalini March 15, 2016 at 1:41 pm

saya saalinee.. saya dari johor bahru …. saya baru mendapat result spm .. saya sangat berminat dan ingin menjadi PDRM… tolong memberi saya berpeluang untuk menjadi polis

Reply

SASHI March 25, 2016 at 1:26 pm

TUAN SAYA SASHIKUMAR DARI W.P … SAYA INGIN MENJADI PDRM … MACAM MANA MEMOHON ??

Reply

Farah March 17, 2016 at 10:33 pm

Saya nak menjadi seorang anggota polis kerana disiplin. Polis berdisiplin dan bertanggungjawab

Reply

Farah March 17, 2016 at 10:40 pm

Syaa harap ada peluang untuk saya menjadi polis.
Saya nak berjaya walaupun keputusan saya tak berapa cemerlang. Saya harap tuan/puan dapat memberi saya peluang

Reply

Arden March 18, 2016 at 10:20 pm

macam mana nak memohon pdrm ni??

Reply

hudanasuha March 24, 2016 at 4:24 pm

apply melalui spa..Tggu interview terbuka diadakan then bawa salinan spa yg kita dah mohon..

Reply

farid March 25, 2016 at 6:09 pm

Saya harap saya diberi peluang pekerjaan pdrm yang saya minati untuk menjadi seorang aggota polis saya harap dengan kerjasama pun/tuan saya dapat menyertai pdrm walaupun keputusan saya tak beberapa baik

Reply

INDUMATHY A/P CHANDRAN March 28, 2016 at 4:02 pm

Nama sya indumathy A/p Chandarn.Saya harap saya diberi peluang pekerjaan pdrm yang saya minat untuk menjadi seorang aggota polis saya harap dengan kerjasama pun/tuan saya dapat menyertai pdrm walaupun keputusan saya tak beberapa baik.sebab sy sudah masuk collage….macam mana sy menjadi seseorang anggota polis…kasih hantar nombor ini Whatsapp;0108280604

Reply

syafieynah March 30, 2016 at 4:39 pm

saya pun berminat dengan pdrm…saya harap saya dapat kje ni…0146523284

Reply

anismohdrafi March 30, 2016 at 9:58 pm

Assalamualaikum..sy juga brminat untuk menjadi polis..no ws(0199484016)

Reply

Syarirah Amira April 2, 2016 at 1:28 pm

Saya jgk berminat pdrm dari kecik lagi… Dan berminat dengan kawad kaki

Reply

Nur athirah April 3, 2016 at 2:17 pm

Saya memohan jawatan ni

Reply

ALISTER EDWARD AJAM April 7, 2016 at 11:09 am

Sya harap sya dpt

Reply

mohd taufiq April 8, 2016 at 7:45 am

spm smua pas….credit ada la 4 biji….SIHAT TUBUH BADAN….tinggi 178cm berat 73kg
tp isi spa8 masa thun 2013 lg skrng dah thun 2016 xsmpai pon tawaran….xtaw cmna lagi nak minta..sapa tlong ajar kan cmna nak mohon jawatan di PDRM…..cita2 dari kecil lg nie.. 🙁

Reply

sam muay thai July 14, 2016 at 7:19 pm

bulan november nanti ada pangilan terbuka pdrm.saya dapat info td

Reply

Mohd Rostan bin ibrahim April 8, 2016 at 11:44 am

As Salam/Selamat pagi..bila ada temuduga untuk jawatan inspektor,,,sebab adik saya ada memohon jawatan tersebut…dia berminat dengan jawatan itu,,jika ini rezeki dia,,mohon dipilih untuk temuduga…

Reply

Naim April 15, 2016 at 10:50 am

Sya jawatan pdrm

Reply

Zulhafizi b zulkefli April 26, 2016 at 11:39 pm

Saya mohon jawatan pdrm..cita2 saya dari kecil lagi dan saya harap sangat2 jadi anggota PDRM boleh call saya kalau ada peluang 0143539094

Reply

mohd fitri April 18, 2016 at 6:18 pm

saya memohon jawatan konstabel pdrm

Reply

Ezyleen Ney Blasius April 20, 2016 at 5:35 pm

HI. SAYA EZYLEEN. SAYA BERMINAT UNTUK TEMUDUGA POLIS. TOLONG INFO BILA ADA TEMUDUGA. INI NUMBER HP SAYA 0168208903

Reply

Warren sandai anak steward April 24, 2016 at 3:40 pm

Saya mohon sang at kepada pihak atasan untuk menerima saya sebagai anggota polis PDRM kerana ITU cita2 saya

Reply

MUHD AINUL HAQIM BIN AZIZ April 26, 2016 at 12:54 am

ingin memohon jawatan konstabel pdrm

Reply

Hanya ingin membantu May 3, 2016 at 5:41 pm

Salam. Saya adalah calon yg telah melalui kesemua step n telah lulus temuduga..skng tngl surat tawaran saja. Saya telah memohon pdrm sejak 2012 lg.

Ini pengalaman saya
1. Mula2 isi SPA8. Ikut kelayakn
Lpsn spm..mhn koperal
Lpsn stpm n diploma..mohon sarjan
Lpsn degree n phd..mohon inspektor
2. Isi lg SSO pdrm
Spti spa..jwtn tu bersesuaian dgn klayakan
3. Like page fb ;polis diraja malaysia (yg official)
4.sentiasa cek sso pdrm n page fb pdrm
Dorang mmg akan sentiasa update jika ad ambilan terbuka.
Ambilan terbuka bermaksud pengambilan terbuka tanpa perlu surat..semua org berhak datang..tapi dgn syarat sudah memohon dlm fb.
Di sni kena tgk jg,ambilan terbuka tu untuk jawatan apa..klu ambilan tuk inspektor,yg mohon koperal tu xpayah la dtg.huhu
5. Baca secara teliti penguman tersebut
Selaluny..step first..bawa dokumen pntg n bawa sluar pendek..dorang nak cek dokumen ak n cek tinggi.
Sekiranya dokumen lengkap n tinggi lepas..drg akn suru dtg untuk pngl ujian fizikal lg..ujian fizikal ni termasuk larian 2.4km
Step 3..dorang akan pngl tuk ujian komputer..ujian mit..(ni kena rajin cek sso pdrm)
Step 4..dorang akan pngl tuk interview..ni pn kena rajin cek sso pdrm..
Lps semua selesai n da lulus interveiw..kita kna bt medicl chck up.
Step akhir…tgu surt tawaran.huhu
Dari step pertama hingga akhir ni mmg makan masa yg lama..saya da bt dr 2012..ambln tbuka saya dpt join 2015..sya interview 2016..n skng masih menunggu.
Hrap semua ni membantu

Reply

Firdaus fitry October 26, 2016 at 10:56 pm

Nak tanye mcn mne kita nak dpat jadual temuduga dgn syarat

Reply

kamilah December 17, 2016 at 5:31 pm

Terima kasih atas info yang diberi

Reply

Hanya ingin membantu May 3, 2016 at 5:44 pm

Typo..
Ambilan terbuka bernaksud ambilan terbuka..hanya layak pada pemohon yg telah memohon dlm SPA8..bkn dlm fb.
Sorry

Reply

Mary Conilia ak Jeng May 3, 2016 at 6:42 pm

Saya bersekolah di Kolej Cosmopoint Kuching.Saya sudah lama ingin menjadi anggota polis.

Reply

walt May 9, 2016 at 6:16 pm

sy berminat jadi polis,jika ada peluang hubungi sy 0166293139

Reply

Mohammad KhairulNizam bin Abdul ghani May 10, 2016 at 3:27 pm

Assalamualaikum. Saya ingin memohon jawatan koperal. Semua tentang id diri saya semuanya alhamduliilah lepas dari segi kelulusan, berat badan dll. Saya harap saya akan dipilih jika ada rezeki. Aamiin. 0199183383

Reply

izatul May 12, 2016 at 4:30 pm

Saya memohan jawatan ni

Reply

Rollan anak usoh May 12, 2016 at 7:51 am

Cita2 saya ingin menjadi polis PDRM saya ingin memohan jawatan INI dengan secepat mungkin . . terima kasih. .

Reply

Raja suhailah hanim May 16, 2016 at 11:27 pm

Saya berminat nak jadi polis tapi ketinggian saya kurang.saya pernah memasuki plkn.boleh kah saya nak menjadi polis

Reply

Saya MUHD faizul bin baidi May 20, 2016 at 12:15 am

Assalamualaikum saya miskin ja. Ayah saya tak ada dah. Tinggal mak ja. Saya Tinggal di rumah anak yatim anjung kasih keda LANGKAWi
Isyaallah kalau tuan Tolong. Saya dari kecik berminat polis. Terima tu tuan. Apa apa pon whatsapp 0174308067. ID ZZUL141

Reply

ras aliah May 22, 2016 at 1:17 am

Saya bercita-cita nak jadi polis..dari kecil..saya memang minat badan berunifom..harap ada peluang..untuk saya..

Reply

NOR ADIBAH BINTI ZAWAWI May 24, 2016 at 1:16 am

Assalamualaikum,saya ingt mencari rezeki yg halal,kalau ada rezeki sy kerja sy akan buat yg trbaik..
Coll saya:0139644791

Reply

ALEXIUS JUPIRIN May 25, 2016 at 8:17 am

saya mahu aplay tapi macam mana…inilah
cita² saya dan inilah peluang keemasan saya dan inilah
pencapaian terbaik…kalau boleh saya mahu jadi PDRM dan
mencapai kejayaan ini…

Reply

ALEXIUS JUPIRIN May 25, 2016 at 8:22 am

saya mahu seorang polis.saya mahu berjaya.
harap tuan menolong.
no saya:0198116267
trima kasih tuan.

Reply

Lisha May 26, 2016 at 11:08 am

Salam sejahtera..saya bangga akan peluang yang diberi oleh PDRM bagi remaja di negara kita..saya akan berasa amat bersyukur jika saya mendapat peluang menjadi seorang polis..

Reply

norrizana binti m.ran May 26, 2016 at 2:28 pm

Cita2 saya ingin menjadi polis..kalau saya ada di bagi peluang kalii ke dua..saya akan bertanggungjawab sesorang polis
No saya:0165788590
Maksii…

Reply

lisalashi May 27, 2016 at 7:03 pm

saya ingin menjadi seorang anggota polis
0177863450

Reply

TAMILARASI GANES May 31, 2016 at 5:19 pm

EMAK SAYA SUKA SAYA MENJADI SEORANG ANGGOTA POLIS DAN SAYA PUNYA IMPIAM MENJADI SEORANG ANGGOTA POLIS NOMBOR SAYA 01131205526 DAN NOMBOR EMAK SAYA 0102001544

Reply

MUHAMMAD HARRIZ June 2, 2016 at 3:55 pm

Mcm mana nak buat permohonan jwtn dlm pdrm…puas sy carik borang online…tq bg kerjasama..

Reply

MUHAMMAD HARRIZ June 2, 2016 at 3:56 pm

0129028661

Reply

topik June 3, 2016 at 10:14 pm

Sgt3 minat nk jd polis,apply dri thn 2013 smpai skrg xde pgil..bos2 tuan2 polis mohon memberi bantuan spya leh jd seorg angota polis…tolonglah datuk2 polis. 0134040586

Reply

Paari Gauthaman June 6, 2016 at 1:15 pm

Respected Sirs,

I am a diploma holder. I have applied for Polis Sarjan thru spa quite long. But, till today I am awaiting for a reply from PDRM. It is my ambition to join police force from my childhood. It is my mother’s ambition also. She is no more with me. She passed away 4 years ago. I am most grateful if the department call me for an interview. My school friend, Yugesh works as Police Inspector at Sentul. My contact No.014-6293143 Paari.

Reply

Paari Gauthaman June 6, 2016 at 1:41 pm

I chose police not only for job. It is an opportunity to me to become more discipline and more responsible.

Reply

Yana June 6, 2016 at 9:42 pm

SAYA MEMOHON JAWATAN POLIS

Reply

Yana June 6, 2016 at 9:45 pm

Sila hubungi saya 01133655305 jika saya menerima kelayakan tersebut ..

Reply

admin June 7, 2016 at 8:24 pm

SILAKAN

Reply

Mores June 7, 2016 at 3:09 pm

saya sda mohon polis kat spa dri tahun 2015 . tp sampai skrg belum terima apa2 panggilan.. harap lepas last stpm ni tahun depan dapat . amen.

Reply

AZMIRA BIN MAH HUSSIN June 7, 2016 at 4:28 pm

assalamualaikum tuan..
saya teringn nk menjadi anggota polis PDRM tetapi saya ada kelulusan spm tapi tiada krdt. tapi saya ada krsusu anggota rela doh ni. CMT boleh ke tuan

Reply

admin June 7, 2016 at 8:23 pm

syarat utama, 2 kredit mata pelajaran dalam SPM. Wajib kredit Bahasa Melayu dan 1 lagi subjek yang lain.

Reply

AZMIRA BIN MAH HUSSIN June 9, 2016 at 12:12 pm

terima kasih jer la….

Reply

admin June 10, 2016 at 10:14 pm

sama-sama

Reply

MUHAMMAD EZZAT BIN KAMARIZAL June 13, 2016 at 11:37 pm

75 KAMPUNG MASJID TELUK KUMBAR 11929 BAYAN LEPAS PULAU PINANG

Reply

mohdsazmi June 14, 2016 at 11:32 am

bila ada temuduga terbuka lagi…

Reply

viekotina ak bunyih June 18, 2016 at 2:00 pm

salam 1malaysia tuan puan.
saya igin menjadi angota polis.
cita-cita saya memang igin menjadi polis.
terima kasih.

Reply

Sai June 23, 2016 at 12:21 am

Saya berMinat…LW dpt pdrm fa player pun OK jgak

Reply

Mohamad Zarfan Bin Abdullah June 24, 2016 at 3:00 am

Assalamualaikum.Mintak Pihak PDRM Bagi penjelasan terperinci tentang tarikh , masa dan jantina yg nk ditemuduga polis sebab sebelum ni dah 2 kali dah sy pergi temuduga dekat ( Batalion 8 Bilik Gerakan Am ) Pengkalan Chepa Kelantan.Tapi semua Tidak kesampaian.Pergi Jauh2 Balik Tangan kosong.
#Sekian

Reply

Leeladewi June 26, 2016 at 2:36 pm

Saya berminat kerja constable.. pls inform contact nombor inI:01136260270

Reply

indumathy a/p chandran June 27, 2016 at 11:48 am

saya ingin menjadi seorang anggota polis
0108280604

Reply

MOHD RIZUWAN BIN KADIR June 28, 2016 at 10:26 pm

Saya nak sangat jadi polis..cita2 saya ingin menjadi seorang tentera..saya nak menjamin keluarga saya di masa hadapan..

Reply

MOHD RIZUWAN BIN KADIR June 28, 2016 at 10:29 pm

0173699253

Reply

SATANANDAN SAGADEVAN June 29, 2016 at 9:49 pm

SAYA SANGAT BERMINAT UNTUK MENYERTAI PDRM.SAYA SANGAT BERMINAT UNTUK MENYERTAI MANA-MANA BAHAGIAN DALAM POLIS. MEMANG SAYA SANGAT BERMINAT DARI KECIL UNTUK MENJADI ANGGOTA POLIS.JIKA ADA KEKOSONGAN BOLEH HUBUNGI SAYA.
NAMA: SATANANDAN SAGADEVAN
NO KP: 970421-10-6557
ALAMAT: NO 32 JALAN INDAH 1/24 TAMAN UNIVERSITI INDAH 43300 SERI KEMBANGAN SELANGOR
NO TEL: 0149223834 / 01133507178
175CM
60KG

Reply

mohd amin bin yusri July 3, 2016 at 2:04 pm

kalau dpt jwtan sbgai anggota polis..insyallah sy akn brkhimat dgn baik..dan akn sinar masa hadapan kepada keluarga..dn diri saya..smoge dipermudahkn
tel:0148455120

Reply

hewi helmey bin jeffry July 11, 2016 at 4:25 pm

Saya berharap diberi kepercayaan dan dapat panggilan untuk permohonan jawatan konstabel pdrm.kelayakkan dan pengalaman saya adalah kerana sebelum ini pernah berkhidmat dalam anggota tentera(TDM) .

Reply

Yusof July 12, 2016 at 1:26 pm

Sya ingin skli memohon jawatan ini …meskipun lulusan pmr ..sye hrap tuan boleh ..rundingkan permohonan sye…

Reply

fiziesss July 15, 2016 at 11:29 am

moga jawatan Polis yg dipohon dapat. Kne lalu tapisan2 fizikal dulu sblm diterima..

Reply

army abdullah July 15, 2016 at 11:46 am

Sy nk jadi polis tapi tk tahu cara nk memohon macam mana. Tlong lah bantu sy cari jalan hidup dan kerjaya

Reply

army abdullah July 15, 2016 at 11:48 am

Cita2 nk masuk komando polis

Reply

Zafirah July 17, 2016 at 2:58 am

Saya ingin memohon jawatan PDRM.

Reply

Izzudin bin mamat July 19, 2016 at 3:22 am

Sy ingin memohon

Reply

Hafiz bin Rosline July 19, 2016 at 8:00 pm

Asalamualaikum tuan/puan , saya Hafiz Bin Rosline dari Kg.Lubok Darat, Sipitang ,Sabah ingin memohon jawatan kosong di PDRM. Saya berminat untuk menjadi polis. Saya harap tuan/puan memberikan saya peluang. Saya sertakan nama penuh , no ic dan no telefon saya kepada tuan/puan.

NAMA :HAFIZ BIN ROSLINE
NO IC :981005125875
NO TEL:01119572187

Reply

nur salsabila binti azimi July 25, 2016 at 4:15 pm

permohonan jawatan konstabel sokongan

Reply

shariel July 26, 2016 at 6:06 pm

Sya ni bru tngktn 3 leps sya dh da stpm ataw dploma sya nk brhdmt sbagai polis pnjng umr n sya sda
brsdia utk brkhdmt utk ngra dn brkrbn utk tnh air..

Reply

mohammad zulqarnain bin mohd syukri July 26, 2016 at 6:10 pm

SAYA MOHAMMAD ZULQARNAIN BIN MOHD SYUKRI AMAT BERMINAT UNTUK MENYERTAI PASUKAN PDRM KERANA DI DALAM JABATAN INI SENTIASA TERLATIH DENGAN AMALAN YANG MENGAMALKAN KONSEP 5B.

Reply

mohamad razki bin mohd rejab July 31, 2016 at 10:56 am

saya mohamad razki bin mohd rejab dari pulau pinang dan saya sangat berminat untuk menyertai pasukan PDRM kerana ianya cita cita saya pada zaman kanak kanak dahulu. Saya harap boleh dapatkan bantuan untuk memohon jawatan ini.jika ada yang sudi membantu call saya di 0174554041/0184049341.MENGHARAPKAN BANTUAN UNTUK BERJAYA SERTA BERBAKTI KEPADA NEGARA
#TANAHTUMPAHDARAHKU

Reply

Nur arina binti omar August 1, 2016 at 1:11 pm

Saya nur arina binti omar.saya ingin mohon jawatan tersebut
Umor 21
Alamat kedai yusof batu 6 sawah sempadan 45500 tanjung karang selangor darul ehsan
No tel 01116901720

Reply

SYAFIKAH August 9, 2016 at 5:15 pm

Saya sangat berminat dengan PDRM…

Reply

kelnny thong August 11, 2016 at 9:03 pm

saya mhu msuk mnjdi polis

Reply

Johari August 13, 2016 at 2:30 am

Saya berminat nak masuk pdrm

Reply

latifah August 15, 2016 at 10:14 am

Saya berminat untuk berkerjar dengan prdm sejak bangku skolah lagi

Reply

mohd masri moksin August 16, 2016 at 2:25 pm

saya sangat berminat dgn jawatan polis

Reply

Norsyazwani August 17, 2016 at 1:56 pm

Assalamualaikum, saya Norsyazwani Binti Norkamal Ariffin. Sya budak lepasan spm dan saya sangat meminati kerjaya polis. Ayah saya bekas polis dan dia meninggal dunia semasa ingin pergi bertugas. Saya harap dpat menjadi seperti ayah saya, sya sangat memohon jawatan ini.

Reply

mohamad ikram bin khamis August 17, 2016 at 6:43 pm

Saye memang betol2 berminat nak masuk polis

Reply

Syahida nurfarha binti misbah August 22, 2016 at 10:13 am

Saye sangat berminat degan jawatan polis nie..

Reply

syamsul August 23, 2016 at 9:52 am

assalamualaikum dan salam sejahtera.sy nk mintak tlong pada tuan2 dn puan2…klu mcm sy dh berkhidmat dlm angkatan tentera malaysia selama 7 tahun…skarang sy nk tukar perkhidmatan kepada PDRM blh sapa2 bantu sy mcm mn sy nk tukar ke PDRM..sy btl2 berminat untuk jdi PDRM.klu ada yg blh membantu blh la hubungi sy di no 0142159505

Reply

nur fhatihah binti oon August 26, 2016 at 11:20 am

saya sangat berminat dengan kerjaya polis ,bantu saya yang mempunyai adik ramai 6 orang

Reply

NOREDHYAWATI ZAKARIA August 28, 2016 at 3:54 pm

assalamualaikum dan salam sejahtera tuan,
umur 23 baru lepasan diploma
saya sangat berminat dengan jawatan polis nie.. jika saya berkelayakan bole hubungi saya di no. 0136361677

Reply

Muhd faizul bin baidi September 3, 2016 at 3:05 am

Hidup saya xpernah mengaji pandai
Tapi cita cita saya nk jadi polis
Xpa isyaaallah kalau tuan puan tolong saya
Alhamdulillah..apa2pon whatsapp 0174308067

Reply

Suman A/L Ramaya September 4, 2016 at 1:40 am

Sya nak mintak tolong pada tuan2 dan puan2 tolong bantu sya untuk menjadi polis dan sya lepasan spm pada 2012 result bm sya lulus tapi tak credit ampunkan sya untuk mendapatkan kerja polis ini sya ambil july paper pun sya gagal bmg semenjak tahun 6 cita cita untuk menjadi seorang polis sya berharap tuan2 puan2 akan membantu sya

Reply

Param Singh September 4, 2016 at 3:28 am

Saya nak jadi polis angkasa gaban. Gerak gerak gerak hasss …

Reply

Federick jilum ank gawing September 4, 2016 at 9:34 pm

I like polis because i cita2 polis

Reply

Nurul zuriana filya bt zulkefli September 7, 2016 at 3:33 pm

Sya ingin memohon jawatan ini.

Reply

sylvenna binti awang September 7, 2016 at 9:50 pm

saya sngt berminat dengan karjaya polis, saya ingin memohon jawatan ini

Reply

MOHAN RAJ A/L BATUMALAI September 11, 2016 at 3:53 am

Selamat sejatera…saya nak kerje polis
Tapi saya ada 3 rekot 39(b)2 dan 1(397)
Boleh saya dapat polis,

Reply

Muhammad Ashraf September 14, 2016 at 4:00 pm

Saya nak tray

Reply

Amir fitri September 16, 2016 at 9:03 pm

Saya nk sangat berkhidmat dalam pdrm

Reply

PARIPOORNAM September 21, 2016 at 7:18 pm

I want to apply this job.

Reply

LOKMAN NURHAKIM September 22, 2016 at 6:01 pm

Saya Anggota Polis Bantuan saya ingin mencuba masuk sebagai Anggota Tetap iaitu Regular…saya harap dapat diterima masuk atau diserap sebagai Anggota Polis…
No Fon:017-2520927
Nama:Lokman

Reply

Radsmin October 6, 2016 at 7:59 pm

Saya berminat untuk menjadi seorang anggota polis..
Saya memohon jawatan ini.. ^^

Reply

Thamilarasu October 8, 2016 at 3:03 pm

I want to be a police officer…I got three credit in SPM…n m on going diploma in Corporate admin…I hope I get the job

Reply

Dawah tamin October 8, 2016 at 3:45 pm

Sy memang ada bakat dan minat menjadi seorang anggota polis.. tapi kelulusan sy tiada..tapi sy boleh membaca dan menulis.. polis bantuan pun boleh janji jenayah lupus.. sekian dan terima kasih

Reply

Diane Rinai stanly October 9, 2016 at 2:27 pm

Saya diane rinai stanly dari kpg long luping lawas berminat menyertai pasukan pdrm ini kerana iannya cita2 saya.saya harap boleh dapat bantuan untuk saya menyertai jawatan ini.jika yang sudih menolong coll saya di talian 0178739574.tq

Reply

mohamad arshad bin bakar October 10, 2016 at 4:44 pm

assalamualaikum . saya berumur 19tahun dan lulus sijil spm . bulan empat tahun lepas saya isi spa8 tapi takde pun panggilan . dan tahun ni saya isi lagi untuk memohon jwatan pdrm ni . saya berminat sngat nak jadi polis dan utk pengetahuan pihak tuan/puan saya mempunyai BMI yang stabil . saya stay kl dan kalau ada temuduga terbuka polis area kl tolong alert saya . saya berminat sangat wala[upun saya masih muda tapi minat nak jadi anggota polis berkobar kobar . saya harap pihak tuan/puan dapat pertimbangkan.

Reply

MUHAMAD JAILANI BIN AWANG @ RAZAK October 17, 2016 at 6:33 am

Assalamualaikum..saya harap pihak tuan dapat terime saya

Nama : MUHAMAD JAILANI BIN AWANG @ RAZAK
Umur : 19 Tahun
Alamat : 65-3 Jalan Dato Moha Ali 86900 Enadu Johor

Reply

NURNADIAH BINTI MOHD KHALILI October 24, 2016 at 3:53 pm

Assalamualaikum..
Saya sangat berminat untuk berkhidmat sebagai PDRM dan saya harap dapat jawatan ni .

Reply

Syed Muhamad Al Firdaus Bin Abdullah October 25, 2016 at 2:54 pm

assalamualaikum,saya ingin memohon jawatan kosong kostabel….cita-cita saya ingin menjadi polis kerana ingin menjaga dan berhasrat menjadi penyelamat negara untuk rakyat dan negara….

Reply

mohamad nasrun bin amrie October 26, 2016 at 2:14 am

Saya teringin dan sangt berminat untuk memasuki akedimik polis..membantu rakyat dan memerah kudrat tidak kira dimana pun saya berada..saya akan jalankan tugas yang terbaek…andai saya dipilih dalam pdrm…harap sangt saye dpangil temu duga

Reply

Muhamad azhwar October 26, 2016 at 7:38 am

Assalammualaikum.. saya amat berminat dgn jwtn PDRM.. sudah 2 tahun saya xputus asa memohon jwtan PDRM melalui.. nma saya langsung xkeluar dalam senarai.. ibu bapa saya amat berharap saya dapat jwatan PDRM.. saya mohon dgn kerjasam PDRM.. izinkan saya untuk dipanggil bagi temu duga PDRM.. saya amat berharap saya dapat jwtan PDRM.. dn menunaikan permintaan kedua dua org tua saya.. sya adalah anak harapan kedua2 ibubapa saya.. saya amat bermohon bagi kerjasama PDRM.. izinkan saya dipanggil untuk tmuduga.. no hp saya 01112610773”. Maaf kerna kerna komen saya menganggu .. saya amat berharap..

Reply

Muhamad azhwar October 26, 2016 at 7:39 am

#melalui SPA

Reply

sumbody October 28, 2016 at 4:20 pm

Mohon melalui SPA la.buang masa jer korang merayu2 kat sini..

Reply

Meigala d/oSathasevam November 3, 2016 at 11:10 am

Sangat2 berminat bidang ini. Tunggu utk join tak kira bila2 masa

Reply

Nur November 3, 2016 at 11:27 am

Salam, sya nak tanya klau dh lulus pemeriksaan ujian fizikal brapa lma nak tggu ujian MIT atau terus d panggil temuduga tu pula?? Ini bagi jawatan konstable wanita ambilan 2016 awal bulan 3 hr tu .. bole sapa-2 bg info x?

Reply

rizal November 3, 2016 at 7:25 pm

saya minat pdrm ni mcm mna nak masuk

Reply

rizal November 3, 2016 at 7:28 pm

ni 6ber fon saya 0178283830

Reply

mohamad azhar bin ramly November 6, 2016 at 4:56 am

saya dah lama isi borang spa8i pada tahu 2012 selepas habis spm , sekarang umur saya sudah 22 tahun . Dan saya amat minat menjadi anggota polis ,

Reply

mohamad azhar bin ramly November 6, 2016 at 4:58 am

izikan saya temuduga … nie no. telefon binbit saya 0192457929

Reply

sabarina binti azaha @ azahar November 8, 2016 at 6:06 pm

izinkan saya temuduga.. nie number phone saya 014-6054964

Reply

muhammad rusydi b.idris November 16, 2016 at 11:05 pm

asalammualaikum..ad lgi x kekosongan..klw ad bolh la dh lama saya tunggu..teringin juga nk masuk polis ni..
klw ad tolong call saya.
017-495 1992

Reply

ABDUL ATIQ BIN ABDUL RAZAK November 18, 2016 at 5:38 am

Saya nak sangat jadi pgawai polis..tolong beri saya peluang untuk menjadi seorang pegawai polis

Reply

Basirah kamaruzzaman November 20, 2016 at 8:20 pm

Assalam..sy berminat menjadi polis wanita..mohon call sy 0172677862..terima kasih..

Reply

AINOL November 21, 2016 at 11:40 am

mintak jasa baik tuan2 dan puan2 untuk memberi saya jawatan regular saya minat polis…harapan saya semoga menjadi kenyataan sebagai anggota polis…jika ada kekosongan tahun ini atau tahun depan mintak whatsapp kat saya…01117909544 sekian terima kasih

Reply

yamuna priyaa A/P RD Rajoo November 25, 2016 at 2:04 am

Selamat sejahtera.. Saya yamuna priyaa Dari Ipoh.. Umur saya 18. Kelayakan spm. Sye berminat dalam anggota polis. Tapi tak tahu nak apply macam mane. Saya harap tuan/ puan akan menolong saya. Nombor telefon saya 0163803795

Reply

yamuna priyaa A/P RD Rajoo November 25, 2016 at 2:15 am

I would like to apply for police.. Im stay in Ipoh n I’m 18 years old. I’m plkn student I’m interested on police officer.. N itz my ambition from small. N tiz is my number 0163803795.. Anything mnz please contact me. Please help me….

Reply

SARAWANAN A/L RAMALU December 5, 2016 at 5:23 am

Hi, i am SARAWANAN from skudai, johor bahru. I am really interested to be at loyal police officer. Basically im martial arts Master. I really trying for police job in several years, request please be considered on my profile. Thank you very much to PDRM.

Reply

SARAWANAN A/L RAMALU December 5, 2016 at 5:26 am

My number 011-1616 7451
SARAWANAN A/L RAMALU from johor

Reply

MUHAMAD JAILANI BIN AWANG @ RAZAK December 18, 2016 at 1:20 pm

Sedia berhimat untuk negara tidak kira apa pon dugaan di terime

Reply

Teresa John Dines April 21, 2017 at 12:24 pm

Have a great day! I’m Teresa John Dines,from Miri, 18 years old and I’m interested with the police. I’m ready to perform my very well as a police

Reply

1Home tuisyen May 9, 2017 at 12:06 pm

Jawatan Kosong Sambilan (RM3200) Guru Tuisyen SPM / PT3 / UPSR @ Homebased / ONLINE
– Cara memohon: Isi borang permohonan di >> http://1hometuisyen.blogspot.com/p/kadar-bayaran-tuisyen-di-rumah.html

1HomeTuisyen menawarkan Jawatan Kosong Sambilan atau Part Time sebagai Guru Home Tuisyen untuk mengajar subjek-subjek UPSR / PT3 / SPM / STPM / Bahasa Inggeris Kelas Dewasa SECARA ONLINE Atau HOMEBASED di sekitar –

10. Kedah – Baling, Kodiang, Sintok, Yan,…
11. Johor – Segamat, Muar, Mersing, Kluang,…
12. Perlis – Kangar,Arau,Padang Besar,…
13. Sabah – Kudat, Sandakan, Tawau,…
5. Penang – Bayan Lepas, Butterworth,…
6. Pahang – Kuantan, Raub, Rompin, Temerloh,…
7. Sarawak – Kuching, Sibu,Bintulu, Miri,…
8. Perak – Taiping,Ipoh,Kerian, Kampar,…
9. Kuala Lumpur, Labuan, Putrajaya
1. Kelantan – Kota Bharu, Pasir Mas, Tumpat,…
2. Selangor – Puchong, S.Alam, Gombak, Sepang,…
3. Terenganu – Besut, Dungun, Kemaman, Marang,,…
4. N.Sembilan – Nilai,Tampin, Seremban, Tampin,…

Cara memohon: Isi borang permohonan di >> http://1hometuisyen.blogspot.com/p/kadar-bayaran-tuisyen-di-rumah.html

*****Share INFO ini di Wall Facebook Anda !

Reply

Leave a Comment

Previous post:

Next post:




...